donderdag, 17 november 2022 10:48

Zwitserse koebel tikkertje

Een koebel is een bel die aan de hals van een koe wordt gebonden. Deze bellen worden in het Alpengebied veel gebruikt om te horen waar een koe zich bevindt.

In alpengebieden wordt een instrument gebruik voor koeien om te horen waar ze zijn. Het heet een koe bel. Maar daar hebben we er niet veel in het clubgebouw in plaats daarvan krijgt elk jeugdlid een muziek instrument / fietsbel alle jeugdleden gaan verplaatst over het terrein staan kan de boer alle zijn koeien terugvinden? Als een boer een koe heeft gevonden dan loopt de koe mee met de boer.

Alternatief

Binnen verstoppen de jeugdleden zich met de (koe) bellen. De boer word geblinddoekt en moet alle 'koeien' zien te vinden. zorg bij deze variant er wel voor dat er iemand met de boer meeloopt zodat hij nergens tegen aan kan lopen.

Thema introductie bevers

Stuiter komt de boot van Sterre Stroom op lopen terwijl Sterre een raar voorwerp in haar handen heeft. Stuiter komt nieuwsgierig bij haar staan. Stuiter wil graag weten wat dat is. Sterre legt uit dat het bel is die boeren uit Zwitserland gebruiken om te kunnen horen waar hun koeien lopen.

Thema introductie welpen

Mowgli en Shanti zitten bij de ruïne Emaarate als ze geluid tussen de bomen vandaan horen komen. Nieuwsgierig turen ze tussen de struiken als er in een keer een koe tevoorschijn komt met een bel aan zijn nek. Mowgli vind het heel gek er uit zien, maar Shanti weet te vertellen dat dit idee uit Zwitserland komt. In Zwitserland gebruiken de boeren die bellen om te kunnen horen waar de koeien lopen.

diverse (koe)bellen

Als je het geblinddoekt speelt moet je er voor zorgen dat er nergens tegen aan gelopen kan worden.

Aanvullende informatie

Lees 1023 keer Laatst aangepast op zondag, 20 november 2022 19:51