zondag, 17 april 2022 11:25

Het motto van de Roverscouts

Welke motto past bij jullie als roverscouts?

Vrijheid, gelijkheid en broederschap is het motto van Frankrijk en Haïti. Hoe denken de roverscout over deze motto? Vertaal dit naar je eigen stam; wat zijn dan jullie normen en waarden als stam? Schrijf deze op als perkament of hang deze op in het lokaal.

Elke roverscouts kiest een persoon ergens in de wereld die het niet gemakkelijk heeft of niet in vrijheid leeft. Er zijn verschillende vormen van vrijheid: persoonlijke, intellectuele, politieke en academische vrijheid. Tot de vrijheidsrechten behoren die op vrijheid van geweten, godsdienst, meningsuiting, vereniging en drukpers. Men is vrij in de keuze van geloof, opvoeding (ouderlijke macht), werk, partner voor een huwelijk, enzovoort. Leef je in de gedachten en gevoelens in van deze persoon. Maak hier een collage van. Presenteer je beleving/inleving aan de andere roverscouts alsof je die persoon bent.

• Hout
  • Papier
  • Stiften

• Als je gebruikt maakt van pryo om je motto op te schrijven, let er dan op dat dit heet is en er dus op een gepaste manier mee omgegaan moet worden.

• Verwerk jullie motto tot een op bijvoorbeeld hout met stift of met pryografie
  • Kunnen jullie een ander motto bedenken.
  • Amnesty als andere tip
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 16 Vrede, veiligheid en rechtvaardigheid.

Aanvullende informatie

Lees 932 keer Laatst aangepast op zondag, 02 oktober 2022 16:04