Griezelen in het bos

(1 Stem)

touw volgen in het bos

Alle deelnemers worden geblinddoekt aan een boom gehangen met een wekker achter zich. Er wordt vanaf nu niets meer gezegd. Op de achtergrond speelt er griezelmuziek. Elke deelnemer heeft een wekker achter zich staan. De wekkers staan ingesteld op verschillende momenten. Wanneer de wekker van een deelnemer afloopt, wordt de persoon losgemaakt door 1 van de begeleiding. De persoon blijft echter wel geblinddoekt. Er wordt een voorwerp in hun oor gefluisterd en dit voorwerp moeten ze dan gaan zoeken. De leidsters begeleiden hen naar een touw, dat ze moeten volgen. Tijdens het touwtochtje zijn er verschillende bangmakers, zoals een natte dweil die in het gezicht geduwd wordt, flubber die aan de koord hangt, geluiden die aan hun oor gehouden worden,... Het touw komt uit in 1 centraal punt en daar moeten de deelnemers 1 voor 1 hun voorwerp zoeken. De voorwerpen liggen samen in 1 doos, waar er vieze dingen inzitten (vers gekookte spirelli, koffiegruis en ketchup). Wanneer ze hun voorwerp gevonden hebben, mogen ze hun blinddoek afdoen. Aan hun voorwerp hangt er een briefje met een geluidje op. Dit geluid (vb. rammelaar, tiepmachine,...) moet in het bos gezocht worden. De begeleiding maakt deze geluiden, verder maken zij geen lawaai. Als er iemand hen gevonden heeft, blijven ze gewoon hun geluidje verder doen tot de volledige groep is aangekomen. Ze zijn nu samengekomen in groepjes van 3 à 4 personen. Per groepje moeten ze een griezelverhaaltje schrijven. Als ze klaar zijn met hun verhaaltje moeten ze op zoek gaan naar het licht. Bij het licht (een felle lamp of zo) staan er ook kaarsjes en fakkels klaar. Eens alle groepjes daar aangekomen zijn, mogen ze in alle spanning hun verhaaltjes aan elkaar vertellen.

15 - 30 minuten materialen klaarzetten

• per deelnemer 1 wekkers
  • 30 tal meter koord
  • aantal liedjes griezelmuziek