zondag, 07 november 2021 12:10

Elfgroepentocht

Maak kennis met andere Scoutinggroepen in je omgeving door langs te gaan.

De Elfstedentocht is het grootste schaatsevenement ter wereld. Tijdens dit evenement trotseren duizenden schaaters de kou en banen zich een weg over het ijs. De waterwegen tussen 11 Friese steden vormen het 200 kilometer lange parcours van de Elfstedentocht.

Tijdens deze activiteit steken we dit evenement over een iets andere boeg en maken we er een echte scoutingactiviteit van. Ga langs bij elf andere scoutinggroepen in je eigen regio en doe een (online)opkomst samen. Hierdoor leer je je omgeving en andere Scoutinggroepen kennen. Kies de lengte van de tocht, de verschillende bestemmingen en hoe lang je overal wil blijven hangen en pas hier je tijdsplanning op aan. Maak een gezamenlijke groepsfoto en deel deze op de socials.

Kies ook met welk vervoersmiddel je de tocht zal maken. Als je het net als de elfsteden tocht sportief wil houden, dan kies je er voor om bijvoorbeeld gezamelijk met de fiets te vertrekken. Zit je op waterscouting, ga dan op het water! (in dit geval hoeft het water niet bevroren te zijn)

• Telefoon
  • Vervoer (bijvoorbeeld de fiets of via het water)
  • Goede humeur

• Zorg voor verkeersveiligheid tijdens de tocht. Denk bijvoorbeeld aan (fiets)lampjes.
  • Hou rekening met normen en waarden van andere groepen.

• Een compleet online variant van deze activiteit is ook mogelijk! Zet online videochat ruimtes klaar en nodig andere groepen hierop uit. Laat de andere groepen evt. een rondleiding geven van hun clubhuis.
  • Regel vooraf de verschillende bestemmingen zodat je contact kan maken met de andere scoutinggroepen.
  • Neem eventueel iets te swappen mee.
  • Bij terugkomst op het thuishonk kan je lekker warme snert klaarzetten. Of nog beter, neem het mee naar de bezoekende groep!
Lees 612 keer Laatst aangepast op zaterdag, 25 december 2021 21:36