donderdag, 15 juli 2021 20:01

K-pop

(1 Stem)

Kennismaken met K-pop en Zuid-Korea, het land waar in 2023 de World Scout Jamboree wordt georganiseerd.

Misschien roept de term K-pop (‘Korean Pop’) vraagtekens bij je op, maar waarschijnlijk is dat niet meer voor lang. De Zuid-Koreaanse groepen hebben inmiddels tientallen miljoenen super dedicated fans wereldwijd. Eén ding lijken alle K-pop hits gemeen te hebben; het zijn ‘earworms’. Zodra je de aanstekelijke liedjes één keer hebt gehoord, krijg je ze niet meer uit je hoofd.

De K-popgroepen weten miljoenen jongeren over de hele wereld te inspireren met hun catchy liedjes, vlekkeloze performances en aansprekende boodschappen. Veel K-popgroepen zingen over luchtige onderwerpen als liefde, vriendschap en feesten, maar er zijn ook groepen die maatschappijkritische thema’s behandelen. BTS bespreekt bijvoorbeeld onderwerpen als mentale gezondheid, LGBTQ-rechten en vrouwenemancipatie.

Jullie gaan je eigen K-pop video maken!

• Zorg voor een K-popgroep van minimaal 4 leden die allemaal een specifieke rol hebben. Er zijn bijvoorbeeld zangers, dansers, rappers.
  • Verzin een naam voor je groep. De namen van de groepen zijn gemakkelijk  te onthouden. Bijvoorbeeld BTS, EXO en BlackPink.
  • Zorg voor een eigen stijl. De K-pop idolen zijn extreem goed gestyled.

En… de optredens zijn van hele hoge kwaliteit, vooral op het gebied van dans. Dat wordt dus oefenen! De volgende filmpjes kunnen je daar bij helpen.

Benodigdheden

Muziek van Koreaanse bands