maandag, 01 mei 2017 18:30

Fairplay bij scouting

Ontdekken of iedereen wel eerlijk speelt en of je iedereen zich veilig voelt om zich tegen 'vals spelen' uit te spreken

Bij de sport wordt de term fair play vaak gebruikt. Dit zijn de geschreven regels die er bij de sport gebruikt worden (de daadwerkelijke regels van het spel), maar ook de ongeschreven regels zoals elkaar voorafgaand aan een wedstrijd succes wensen of na afloop elkaar bedanken voor de fijne wedstrijd. Ook binnen scouting hebben kun je spreken van fair play. zo heb je het algemeen regelement en de ongeschreven regels.

Onderdeel 1:
Maak een overzicht van alle afspraken (geschreven) van jullie Scoutinggroep en de afdeling in het bijzonder.

Onderdeel 2:
Ga in discussie met elkaar over welke afspraken er ongeschreven bij komen.

Onderdeel 3:
Maar een overzicht van de 10 belangrijkste (on)geschreven afspraken die er zijn

pen en papier

Creëer een veilige en open sfeer, waarin mensen vrij kunnen praten, zonder daar later op aangesproken te worden.

Maak een mooie collage van deze afspraken en hang hem op in het lokaal.

Lees 1866 keer Laatst aangepast op dinsdag, 26 maart 2019 10:59