Ezeltje (s)trekje

Verdeel de jeugdleden in 2 of meer teams. Elk jeugdlid krijgt een staart om. Probeer de staarten van de andere teams er af te trekken zonder dat je je eigen staart kwijtraakt. Wanneer je je staart eenmaal kwijt bent, ben je af en mag je niet meer verder spelen.

• Maak voor elk spelend jeugdlid een riem waarbij er een stuk klittenband aan de achterkant zit.
  • Maak voor elke riem een staart van een stuk touw, waarbij één kant een eindsplit zit met een stuk klittenband zit en de andere kant een takeling maak de takeling.

• Voor elk jeugdlid een riem met staart.

• Geef de takeling verschillende kleuren zodat de teams herkend kunnen worden.
  • Je kan ook kiezen om de jeugdleden zelf een staart te laten maken. Dan leren ze meteen een takeling en eindplitsing knopen.
  • Zorg voor degelijk materiaal zodat je er later opnieuw mee kan spelen.
  • Laat de veroverde staarten ingeleverd worden bij een centraal en tikvrij gebied. Hier kunnen ook de jeugdleden zonder staart wachten (en teamgenoten aanmoedigen).
Lees 2559 keer Laatst aangepast op zaterdag, 12 december 2020 13:50