De jacht op Mr. X

(1 Stem)

De scouts vinden door het maken van de juiste keuzes het telefoonnummer van Mr. X, waarna ze via een sms-tocht achter de locatie van hun ontvoerde leiding zullen komen. Daar moeten ze door het benoemen van de juiste knopen hun leiding bevrijden.

De scouts moeten op jacht naar Mr. X, hij heeft de leiding ontvoerd! Er zijn vragen te beantwoorden, leiden ze je naar het goede antwoord?

Keuzespel door het doolhof. Komen de scouts bij het juiste antwoord? Het juiste antwoord geeft de scouts het telefoonnummer van Mr. X, ze kunnen nu gaan onderhandelen met hem. Via foto’s en smsjes kunnen ze zijn locatie traceren. Vervolgens is er de jacht op Mr. X. De kinderen hebben hun leiding gevonden, Mr. X is helaas al gevlogen. De leiding zit vast aan een bom, met een aantal knopen. Kunnen ze de knopen benoemen en weten ze ze ook in de goede volgorde los te maken? Daarna kunnen ze terug naar het clubhuis, alwaar we limonade en de afsluiting hebben.

• Opnemen film (kan ook een achtergelaten briefje zijn).
  • Voorbereiden route Mr. X.
  • Maken vragen voor doolhof + uitzetten doolhof (op papier of in clubhuis).
  • Knopenkennis.

• Telefoons met WA/sms.
  • Film ter introductie.
  • Touwen + knopenboek.
  • Make-up voor blauwe plekken leiding (optioneel).
  • Nepbom (optioneel).

• Maak een tijdsplanning en bouw de mogelijkheid in om bepaalde onderdelen te rekken of in te korten zodat je goed in je tijd uitkomt.

• Opvallende hesjes voor de scouts.
  • Neem vooraf met alle deelnemers de verkeersregels door.

Aanvullende informatie

Lees 3240 keer Laatst aangepast op vrijdag, 15 juli 2022 09:06