Cleopatra - beautyopkomst

Cleopatra stond bekend om haar schoonheid en goede verzorging. Organiseer daarom, geheel in thema, een beautyopkomst.

Maak van je roverscoutsopkomst een schoonheidsalon in Cleopatrathema. Maak net als Cleopatra een echt ‘melkbad’. Melkbaden zijn tegenwoordig weer helemaal hip en gewild in de luxere wellness resorts. Maar gelukkig zijn er goedkope manieren om met een melkbad recept in no-time een heerlijk geurend en verzorgend melk bad te maken.

Melkbad
Meng de melkpoeder, maiszetmeel en zuiveringszout in een afgesloten pot en sluit hem af. Schut hem goed door totdat de poeders goed gemengd zijn. Voeg 10 druppels etherische olie toe (lavendel of rozemarijn voor een opwekkend bad) of maak een combinatie van verschillende soorten etherische olie. Sluit de pot weer af en schud goed door. Laat de pot nu 24 uur staan voor je het gebruikt. Om het mengsel te gebruiken vermeng je een kopje met warm stromende water. Daardoor krijgt het water een prachtige melkachtige kleur en ruikt je gelijk de geur van de olie. Laat je in het bad glijden en ontspannen en genieten maar!

Om je beautyopkomst compleet te maken kan je natuurlijk ook je eigen gezichtsmaskers maken (zoals een ‘komkommermasker’).

Komkommermasker
Maak de komkommer klein met een keukenmachine of blender totdat het bijna helemaal glad is. Voeg de crème en honing toe en roer goed door. Ga door met roeren tot het geheel te waterig is, doe je er wat meer crème bij of schep je het water er een beetje uit. Laat het geheel een tijdje in de koelkast staan, breng het daarna op een schone (gereinigde) huid op en laat een kwartiertje zitten. Daarna afspoelen met lauwwarm water. Ook een voetenbad, massagetafel en manicure afdeling mogen niet ontbreken op je beautyopkomst.

Een dag van te voren beginnen met voorbereiden! Vooral voor het voorbereiden van de melkpoeder, verder bestaat de voorbereiding vooral uit het inkopen van materiaal

• Egyptische aankleding (gouden maskers, piramides etc).
  • Rubberbad (of eigen gemaakt bad van piohout en zeilen!).
  • Recept melk (Cleopatra gebruikte zelfs ezelinnenmelk):
    • 100 gram (volle) melkpoeder.
    • 20 gram maiszetmeel (maizena, dit verzacht de huid nog extra).
    • 30 gram zuiveringszout.
    • 15 dr. etherische olie naar keuze.
  • Ligstoelen.
  • Recept komkommermasker:
    • Een kwart komkommer, zonder schil en in stukjes.
    • Een eetlepel dagcrème.
    • Een halve eetlepel honing.

• Echte roverscouts maken natuurlijk een verward melkbad (zie maak je eigen hottub op de ergens anders op deze activiteitenbank).
  • Dierenmelk heeft een hoger vetaandeel en is daarom zeer verzorgend voor de huid maar je kun rijst-, soja- of cocosmelk als alternatief nemen als je geen dierenmelk wilt gebruiken.
  • Vind je het gedoe met melk te ingewikkeld, koop dan bij de action goedkope badparels.
  • Check internet voor verschillende tips voor het maken van gezichtsmaskers, etc.
Lees 2445 keer Laatst aangepast op maandag, 07 december 2020 10:14