Levenslied

Op een muzikale manier een terugblik op 't afgelopen Scoutingjaar maken.

Elk stamlid krijgt de naam een ander stamlid toegewezen. Hij maakt op de wijze van een aloude vaderlandse levenslied een leuke tekst. De tekst omvat de hoogte- en dieptepunten van dit lid over het afgelopen Scoutingjaar. De meest memorabele momenten komen natuurlijk aan bod. Uiteraard mogen hier ook persoonlijke gebeurtenissen in het lied worden meegenomen. Het is uiteindelijk een levenslied. Maar houdt het wel leuk voor iedereeen.

Je kunt er voor kiezen om dit op de avond/dag zelf voor te leggen aan de roverscouts, maar wellicht is het leuker als iedereen hier iets langer de tijd voor krijgt. Hij kan de act ook leuker aankleden.

• Geluidsinstallatie of 'live' muziek.

• Hou de teksten positief en leuk voor zowel de persoon waarover het gaat als voor de toehoorders.
  • Een tekst schrijven op een bekende melodie gaat vaak makkelijker. Neem hiervoor bekende levensliederen van bijvoorbeeld André Hazes, Frans Bauer, Marianne Weber, Corry Konings, Thomas Berge en Jannes.
Lees 1804 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 11:10
Meer in deze categorie: « Muziek op kamp Kampband »