Muziek op kamp

Scouts zelf aan de slag laten gaan met de liedjes die zij leuk vinden.

Iedere scout maakt een top vijf van de liedjes die hij/zij leuk vindt om te zingen. De scout zorgt er ook voor dat de tekst beschikbaar is.

Gezamenlijk wordt met de scouts hier een kampliedjesbundel van gemaakt, verder zorgen de scouts ervoor dat iedereen de liedjes ook kent. Dit kun je doen door een soort muziekquiz te houden. Om de beurt mag een van de scouts een liedje van zijn/haar lijst zingen. Wie herkent het liedje als eerste en weet de titel te noemen. Deze scout krijgt een aantal punten. Het aantal punten wat er wordt verdiend, wordt steeds minder als er meer tekst gezongen moet worden voordat het lied herkend wordt. Daarna wordt het lied gezamelijk gezongen. Wie verdient de meeste punten?

• Materiaal om er een liedjesbundel van te maken.
  • Scorebord.

• Zorg dat alle scouts de tekst kunen volgen.
  • Zorg als leiding ook voor een aantal liedjes. Hoe meer liedjes hoe leuker!
  • Neem de liedbundel mee op (zomer)kamp, en gebruik dit spel als avond / kampvuurprogramma.
  • Vul de activiteit aan met algemene quizvragen: pop muziekquiz, muziekvragen, muziekquiz.
Lees 3771 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 11:09
Meer in deze categorie: « Lijntjes schieten Levenslied »