Scouts Junior Masterchef

(1 Stem)

Scouts leren koken van een gezond gerecht, wat als hoofdsgerecht kan dienen bij een maaltijd, binnen een bepaalde tijd.

De staf laat een voorbeeld zien van het gerecht wat klaar gemaakt moet worden, bestaande uit gezond voedsel. Daarnaast op welke wijze het bereid dient te worden en hoe het opgediend kan worden. Daarna gaan de ploegen aan de slag om binnen een bepaalde tijd hetzelfde gerecht te maken op de juste wijze bereid. Nadat de gerechten klaar zijn proeft de staf als jury, maar laat je ook de scouts van elkaars gerechten proeven en commentaar geven, in de vorm van tips ter verbetering en wat er juist erg goed is. Of regel een jury van buitenaf die vanuit hun deskundigheid een oordeel en adviezen kan geven.

Voorbereiding circa 1 uur. Dit bestaat uit het zoeken van het juiste gerecht en de juiste ingrediënten, boodschappen doen en materialen klaarzetten.

• De ingrediënten van het gerecht.
  • Het recept.
  • Kookmaterialen per ploeg.

• Zorg er voor dat de scouts weten hoe je op een goede manier commentaar kan geven. Dit gebeurt altijd op een opbouwende manier, zodat iemand zich aangevallen hoeft te voelen. Kritiek is om van te leren.
Lees 2412 keer Laatst aangepast op donderdag, 03 december 2020 11:00
Meer in deze categorie: « Kalkoen in kampvuur Paardenrace »