Iets anders dan vlees

Scouts kennis laten nemen van andere eetgewoontes en dat dit ook lekker kan zijn.

Start de bijeenkomst met de scouts om te praten over wat volgens hen betekent dat je vegetarier bent. Ga het gesprek aan over verschillende redenen om vegetarisch te eten. Corrigeer eventuele misverstanden. Leg ook goed uit dat als je geen vlees eet dit door iets anders vervangen moet worden om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Laat ze daarna per ploeg een vegetarisch menu samenstellen, dat voldoet aan de regels voor een gezonde en volledige maaltijd. Als dit klopt gaan ze zelf per ploeg hun inkopen doen, daarna klaarmaken en uiteindelijk genieten van hun eigen kookkunsten.

Voorbereidingstijd

Half uur om even goed op een rij te krijgen wat het betekent vegetarier te zijn. En heb helder wat het verschil is met veganistisch. Zoek ook op wat mogelijke vleesvervangende voedingsstoffen zijn.

• Informatie over vegetarisch eten.
  • Informatie over vleesvervangende producten.
  • Kookmateriaal.
  • Budget voor de inkopen.

• Zorg voor een goede en schone werkplek.

Aanvullende informatie

Lees 1717 keer Laatst aangepast op zondag, 01 oktober 2023 11:54