Pronken als Mor de pauw

Hollands Next Topmodel, maar dan op de Scoutingmanier.

Mor de Pauw loop al de hele ochtend bij de Guha Grotten te pronken met haar veren. Oh wat vindt ze zichzelf mooi, zelfs zo mooi dat ze zich heeft opgegeven voor Jungle's Next Topmodel. Maar ja de welpen vinden zichzelf ook heel mooi en ze kunnen zich nog veel mooier maken. Mor daagt de welpen uit om de rode loper op te gaan. Kunnen ze zich verkleden als echte jungledieren en zijn ze dan mooi genoeg voor de rode loper?

Natuurlijk is de fotograaf van "Jungle's Next Topmodel" ook aanwezig.

Voorbereidingstijd

Bestaat hoofdzakelijk uit het verzamelen van de materialen; schmink, verkleed kleren, karton voor oren en dergelijke.

• Schmink.
  • Sponjes en kwasten.
  • Bakjes water.
  • Verkleedkleren (van dieren).
  • Karton om bijvoorbeeld (flap)oren te kunnen maken.
  • Fototoestel.
  • Eventueel een rode loper.

• Probeer zo veel mogelijk verschillende dieren op de foto te krijgen.
  • Geef hints en tips over hoe de welpen elkaar het beste kunnen schminken.
  • Voor het beste effect gebuik je een schminkboek en vraag je of de welpen ook van huis verkleedkleren mee willen nemen.
  • Regel iemand die goed kan sminken of oefen zelf van tevoren goed. Hierdoor worden de gezichten extra mooi.

• Let op met schmink en dergelijke. Kinderen kunnen hiervoor allergisch zijn!
  • Lees goed op het etiket of het echt schmink is en geen waterverf. Kijk ook op het etiket of het product in de buurt van de ogen en slijmvliezen gebruikt mag worden.
  • Schmink kun je het beste verwijderen met water en zeep, of met cleansing cream en tissues. Babydoekjes en make-up doekjes veroorzaken vaker irritatie en allergie.
Lees 3852 keer Laatst aangepast op maandag, 30 november 2020 19:21