Breien met pionierpalen

(1 Stem)

Breien op de Scoutingmanier.

Deze activiteit is erg leuk bij een postenspel of als opdracht in een levend ganzenbord of iets dergelijks. Je neemt 2 pionierpalen van bijvoorkeur minimaal 3 meter en van niet al te dik hout. Een flink lang touw (minimaal 10 meter) en zonodig een brei-instructie. Hierna is het de bedoeling dat de pionierpalen worden gebruikt als breipennen en het touw in plaats van wol om hiermee een schitterend breiwerkje te maken. Wie laat er een steek vallen?

Op internet je zelf een brei-instructies vinden. Daarnaast moet je materialen klaar leggen en eventueel de eerste rij steken opzetten voordat je de jeugdleden laat oefenen.

• 2 (niet al te dikke) pionierpalen.
  • Lang touw.
  • Brei-instructie.

• Oefen als leiding het breien een paar keer op 'gewoon' formaat, voordat je het in het groot probeert.
  • Een leuke tegenhanger van breien met pionierpalen is breien met cocktailprikkertjes en garen.
  • Probeer het touw niet in de knoop te laten gaan.

Aanvullende informatie

Lees 4289 keer Laatst aangepast op donderdag, 05 oktober 2023 01:19