Wat heb jij nu aan?

Bewustwording over de kleding van scouts.

Scouts zijn in een leeftijd dat zij zich ook tijdens het kamp graag netjes kleden, hun haar volgens de laatste mode stylen en ga zo maar door. Veelal verschillen de jongens en meisjes daarin niet meer zoveel van elkaar. Zelfs tijdens het zomerkamp is het als leiding vaak moeilijk om duidelijk te maken dat dergelijk uiterlijk vertoon minder belangrijk is dan men denkt.

Vraag alle scouts een week van te voren om van henzelf een paar schoenen en een kledingstuk mee te nemen waar zij heel veel om geven. Zorg voor twee grote wasmanden tijdens de opkomst en laat iedereen zijn/haar schoenen in de ene en het kledingstuk in de andere te laten doen zonder dat de andere scouts zien wie wat in welke wasmand doet. Start het spel door de scouts om de beurt iets uit iedere wasmand te halen en er achter proberen te komen bij wie een bepaald kledingstuk/schoen hoort. De scout die iets uit een wasmand pakt, vertelt er ook bij hoe hij/zij denkt dat het schoongehouden kan worden.

15 tot 30 minuten.

• Per scout een kledingstuk en een paar schoenen.

• Combineer deze opkomst met het maken van bijvoorbeeld shampoo of een gezichtsmasker van natuurlijke ingrediënten.
Lees 1757 keer Laatst aangepast op zaterdag, 03 oktober 2020 14:15
Meer in deze categorie: « Eet smakelijk! Veilig & Gezond? »