Mijn omgeving

Jouw karakter wordt bepaald door de manier waarop jij als roverscout in het leven staat, je aan allerlei activiteiten deelneemt, je opvoeding, je woonomgeving en nog veel meer zaken die een rol kunnen hebben gespeeld in de persoon die je nu bent. Je indentiteit is dus bepaald door een heleboel invloeden waar je soms geen greep op hebt gehad. Laat je indentiteit eens spreken.

Kijk eens met jouw ogen naar zaken die binnen jouw wijk/plaats anders zouden kunnen, of kijk eens de uitkomsten van het spel van de scouts over indentiteit na. Staan hier geen zaken in waar jij als roverscout actie op zou willen ondernemen? Als roverscout met de gemeente praten om bepaalde zaken gerealiseerd te krijgen die ideaal zouden zijn voor jeugd en jongeren? Kortom: wat voeg jij toe aan het verbeteren van je woonomgeving?

Minimaal.

• Uitkomsten van het spel wat de scouts hebben gemaakt.
  • Lokale kranten om te weten (te komen) wat er speelt.

• Dat de invloed die je als persoon in positieve zin kunt bijdragen aan je woonomgeving groter is dan je denkt.
Lees 1751 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 september 2020 22:02
Meer in deze categorie: « Oud en beschaafd? Chorro Morro »