Mijn woonplaats is ...

Bij scouts wordt de persoonlijke indentiteit deels beïnvloed door de woonomgeving. Een woonomgeving die wellicht voor later heel bepalend kan zijn in de keuzes die scouts maken. Tijd dus om eens op een andere manier aan de slag te gaan met dit thema.

Laat de scouts een collage (A3) maken van hoe hun meest ideale stad/plaats er later uit zou moeten zien. Dus met alle voorzieningen die een gemiddelde stad/plaats ook heeft. Bijvoorbeeld wel of geen verkeersregels, welke voorzieningen, welke winkels, ruimte voor recreatie. Laat de scouts dit met elkaar bespreken en tijdens een vervolgactiviteit op basis van alle uitkomsten ook echt zo'n stad/plaats vormgeven.

15 minuten.

• Per scout een vel A3.
  • Tijdschriften / kranten.
  • Lijm / scharen.
  • Kleurpotloden / stiften.

• Laat de scouts per ploeg de meest ideale stad/plaats in een maquette vormgeven.
  • Zorg ervoor dat bepaalde (negatieve) sociale aspecten bij het maken van hun ideale stad/plaats niet de boventoon voeren.
Lees 2070 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 september 2020 21:57