dinsdag, 19 januari 2016 21:36

Verander het (dorps)plein in de Jungle!

(1 Stem)

Welpen zijn trots op zichzelf en op de horde en ze laten graag zien dat ze bij Scouting horen!

Op het dorpsplein of het plein van het winkelcentrum tekenen de welpen met stoepkrijt de Jungle en de activiteiten die ze daar allemaal doen. Zo kunnen omstanders zien hoe leuk het is in de horde. Prikkel van te voren de beleving van de leden voor de leukste tekeningen!

Niet alle kunstwerken zijn permanent, dus maken de welpen het plein aan het eind van de dag natuurlijk weer schoon. Zo heeft niemand er last van.

• Stoepkrijt in vele kleuren
  • Buitenbezems
  • Schoonmaakmiddel
  • Water
  • Emmers

Zet de ruimte waarin je de tekening wilt maken af met bijvoorbeeld afzetlint. Hierdoor voorkom je dat omstanders per ongeluk over de tekening lopen.

• Vraag vooraf toestemming aan de gemeente of de winkeliersvereniging. Geef daarbij aan dat je het plein na de activiteit zelf schoonmaakt.
  • Licht de plaatselijke krant of tv-omroep in. Het kan je leuke promotie opleveren.
Lees 1389 keer Laatst aangepast op maandag, 29 oktober 2018 00:40