Scouts wereldwijd

Scouts bewust laten worden dat Scouting een wereldwijde organisatie is, met veel gelijkenissen en veel spannende verschillen.

Deze activiteit bereid je met je scouts al een week van tevoren voor. Vertel wat over Scouting wereldwijd, zoals het aantal leden wereldwijd, de jongens en de meisjesbond, je eigen internationale ervaringen etc. Daarna voorzie je de scouts individueel of in groepjes van een werelddeel. Zij kiezen zelf uit dat werelddeel een land waar Scouting ook zit en gedurende de week verzamelen ze allerlei informatie over Scouting in dat land. Bijvoorbeeld hoeveel kinderen daar lid zijn van Scouting, welke leeftijdsgroepen, draaien jongens en meisjes daar samen, is het een onderdeel op school of op een andere manier georganiseerd, hoe heten de verschillende groepen. Dit bereiden ze voor tot een presentatie voor de andere scouts. Bovendien bedenkt elke scout (of elk groepje) een leuk spelletje dat uit dat land komt. Met lekkere hapjes erbij wordt het een regelrecht internationaal feestje.

De voorbereidingstijd is kort, want de scouts gaan zelf aan de slag. Het is voor het welslagen van de activiteit wel goed om gedurende de week vinger aan de pols te houden of het verzamelen van de informatie goed verloopt. Je kan als je internet in het clubhuis hebt, deze activiteit ook over twee weken verdelen en tijdens de eerste opkomst voorbereiden en tijdens de tweede bijeenkomst presenteren.

Lees 1947 keer Laatst aangepast op maandag, 07 september 2020 19:46
Meer in deze categorie: « Internationaal eten Wie ben ik? »