Internationaal eten

Welpen op een speelse wijze kennis te laten maken met nieuwe smaken en andere gebruiken.

Chil eet graag vis en Kaa gaat graag op zoek naar een dikke, vette boomkikker om op te peuzelen. Shanti is dol op mango's en Oe vind een watervlo niet te versmaden. Wat vind jij lekker om te eten?

De activiteit die je hier kan doen is internationaal eten. De welpen hebben vast allemaal een lievelingskostje. Naast alles met de letter P (pizza, pannenkoeken, pasta, poffertjes en patat) staat er vast nog wel iets anders op het voorkeurslijstje. Er zijn veel mogelijkheden om internationaal te eten.

Dat is uiteraard afhankelijk van de vorm waarvoor je kiest.

• Tafels.
  • Bestek.
  • Borden.
  • Aankleding van de verschillende landen.
  • Evt. keuken of kookmogelijkheden.

• Laat de welpen thuis allemaal een eigen maaltje koken en neem dat mee naar de opkomst. Dan mogen alle welpen bij elkaar proeven het gerecht komen proeven. De welpen kunnen zelf hun tafel versieren met foto's en andere leuke dingen uit het land waar dit gerecht vandaan komt.
  • Nodig eens een paar ouders/verzorgers van de welpen uit waarvan jullie weten dat ze ongelooflijk lekker (internationaal) kunnen koken. Laat de ouders meer vertellen over de gerechten en het land waar het gerecht vandaan komt. Het is helemaal geweldig als de welpen zelf mee kunnen koken. En als alles klaar is, dan gaan ze natuurlijk bij elkaar proeven.
  • Kies een paar eenvoudige internationale gerechten en maak die met je welpen klaar. Bijvoorbeeld brownies uit America, bratwurst met zuurkool uit Duitsland, stokbrood met Franse kaas, mini-pizza's uit Bella Italia. Dek daarna de tafel in stijl van het land en smullen maar.
  • Ook de Hotsjietoniabewoners hebben vast hun favoriete eten en beverouders kunnen net zo goed koken. Bevers maken eenvoudige, buitenlandse hapjes op Scouting of helpen hun ouders bij het maken van gerechtjes voor het buffet.

• Let op een juiste bereiding en het goed bewaren van het eten.
  • Let op de veiligheid van de jeugdleden bij het koken.
Lees 2650 keer Laatst aangepast op zaterdag, 27 maart 2021 16:46
Meer in deze categorie: « Post van Noa Scouts wereldwijd »