vrijdag, 07 juli 2023 11:24

Ouder-kind Samenwerkingsspellen

Een opkomst om de leden aan hun ouders te laten zien wat ze doen op scouting en voor de leiding om contact te krijgen met de ouders van hun leden.

De activiteit begint met een warm welkom voor de ouders en verzorgers, waarbij de leden en de leiding zich voorstellen en kort uitleggen wat er tijdens de opkomst zal gebeuren. Vervolgens worden de ouders en kinderen uitgenodigd om deel te nemen aan verschillende samenwerkingsspellen die typisch zijn voor scoutingactiviteiten.

De spellen worden zorgvuldig uitgekozen om zowel plezier als uitdaging te bieden, waarbij de nadruk ligt op teamwork, communicatie en probleemoplossend vermogen. Voorbeelden van spellen kunnen zijn: het bouwen van een gezamenlijke constructie met beperkte middelen, een touwtrekcompetitie waarbij ouders en kinderen moeten samenwerken, of een hindernisbaan waarbij communicatie essentieel is om obstakels te overwinnen.

Terwijl de ouders en kinderen de spellen spelen, moedigt de leiding actieve deelname aan, geeft aanwijzingen en begeleidt de activiteiten. Dit biedt de leiding de kans om op informele wijze in contact te komen met de ouders, vragen te beantwoorden en eventuele zorgen of feedback te bespreken.

Na afloop van de activiteit is er tijd voor een informele nabespreking waarbij de leden, de leiding en de ouders kunnen praten over hun ervaringen, hoogtepunten en leermomenten. Dit biedt een gelegenheid voor verdere interactie en het versterken van de band tussen alle betrokkenen.

Al met al biedt de activiteit "Ouder-kind Samenwerkingsspellen" een waardevolle gelegenheid voor ouders om betrokken te raken bij de scoutingervaring van hun kinderen, terwijl het tevens de relatie tussen leden, leiding en ouders versterkt.

• Afhankelijk van de gekozen spellen

Aanvullende informatie

Lees 86 keer Laatst aangepast op vrijdag, 08 maart 2024 00:03