vrijdag, 07 juli 2023 11:28

Schilderen zonder opdracht

Stimuleer de creativiteit en expressie van de leden door hen de vrijheid te geven om hun eigen fantasieën en gedachten op doek vast te leggen.

Laat de leden hun eigen fantasie schilderen zonder opdracht. Door geen specifieke opdracht te geven, worden de leden aangemoedigd om hun verbeeldingskracht te verkennen, zich vrij te uiten en unieke kunstwerken te creëren. Dit draagt bij aan de ontwikkeling van zelfexpressie, zelfvertrouwen en artistieke vaardigheden binnen de groep.

Zodra de leden aan de slag gaan, creëren ze hun kunstwerken op basis van hun eigen verbeelding en inspiratie. Er is geen goed of fout in deze activiteit; het gaat puur om het proces van creatie en zelfexpressie. De leiding staat klaar om eventuele vragen te beantwoorden, technische ondersteuning te bieden en de leden aan te moedigen tijdens het schilderen.

Na afloop van de activiteit is er tijd voor een informele tentoonstelling waarbij de leden hun voltooide kunstwerken kunnen presenteren aan de groep. Dit biedt een gelegenheid voor positieve feedback, bewondering en het delen van persoonlijke interpretaties van de kunstwerken.

• Verf
  • Papier of doek
  • Kwasten

Als ze niks weten laat ze dan door het clubgebouw of eventueel bos lopen en laat ze zelf inspiratie zoeken.

Aanvullende informatie

Lees 48 keer Laatst aangepast op vrijdag, 08 maart 2024 00:07