dinsdag, 03 november 2020 21:27

Sint in quarantaine! Maak er een memorie of kwartet van!

Als Sint en Pieten even niet kunnen komen gaan we er een ander Sinterklaas feest spel van maken.

Maak met je hele groep een Sinterklaas memory of kwartet in de periode tot het Sinterklaas feest. Op de  5 dec Sinterklaas opkomsten kun je het spel dan spelen. Als alle leeftijdsgroepen hier een bijdragen aan geleverd hebben vier je het feest op een andere manier  samen. Ieder lid is immers betrokken bij het spel, van bever tot bestuur en andere losse vrijwilligers.

Dit spel is op het clubhuis uit te voeren maar ook online.

Verschillende opdrachten voor de afbeeldingen kunnen zijn

• Sint in quarantaine (variatie kunst in quarantaine zie Instagram)
  • Nu de sint even niet op scouting langs kan komen willen we het feest toch door laten gaan. In quarantaine tijd hebben verschillende mensen afbeeldingen van kunstwerken gemaakt. Deze postte ze op o.a Instagram. Dit is het uitgangspunt voor dit foto spel.
  • Neem een sint afbeelding/ kleurplaat/ reclame etc. maak deze afbeelding driedimensionaal na en neem een foto. Voeg beide foto's toe aan het memorie spel. Zijn er vier uitvoeringen gemaakt dan kun je er een kwartet van maken.
  • Maak een memorie stel of kwartet van voorgaande jaren met de onderwerpen: (geef d.m.v kader of teken extra aan dat dit het bedoelde onderwerp is)
  • Sint kwam op het clubhuis aan: op de tractor, in een boot, in de cabrio, in het eendje etc.
  • Bij de sint op schoot.
  • Eet te veel pepernoten of ander snoepgoed.
  • Sint snoepgoed bakken.
  • Jullie favoriet Sintspel(len) door de jaren heen.
  • Bij de Sint door de jaren heen. een serie van foto's van een leiding bij Sint.
  • Het rode/ gele/ groene  Pieten pak gedragen door verschillende "Pieten".
  • De terugkerende Sint activiteit bij de dorps winkeliers die ondersteund werd door de scouting.

Sint anno 2020

• Lleiding werkt in hun "vrije tijd" in de supermarkt. afbeeldingen van de leiding in hun supermarkt outfit bij de chocoladeletters.
  • Ffoto van bever, welp, scout, explo of stam met een Sint LP hoes. Video, dvd, cd of ander bijna vergeten Sint attributen.
  • Bbever/ welp  verkleed als Pietje of Sint.
  • Jjouw knuffel als hulp Piet/ Sint aangekleed. (variatie op AH Hamster)
  • Verschillende uitvoeringen van de chocoladeletter S

• Afbeeldingen van het Sinterklaasfeest
  • Foto camera
  • Afdruk mogelijkheid
  • Lamineren of plastificeren
  • Alg. rommeltjes om tot de afbeelding te komen

Let op de privacy beleid.

• Begin met deze opdracht in de week dat de Sint in ons land komt. De eerste duo's of kwartetten kunnen dan in de loop van de Sint weken al gespeeld worden. Het spel gaat dan leven en kan steeds groter worden.
  • Dit spel kun je als gezamenlijk spel voor je sinterklaas opkomst gebruiken.
  • Door het spel live te spelen. Ieder kind heeft een kaartje en gaat op zoek naar de mach. b.v een afbeelding van de kleurplaat gaat op zoek naar de driedimensionale uitvoering van die plaat.
Lees 1017 keer Laatst aangepast op donderdag, 05 november 2020 08:50