zondag, 19 april 2020 12:59

De digitale rondleiding

Wil je mensen toch op een leuke manier kennis laten maken met scouting terwijl ze te ver wonen om daadwerkelijk langs te komen, maak een scouing promo filmpje!

Maak promotiefilm met behulp van een (video)camera. Scouting staat hierbij centraal, zoals het clubhuis, wat je op scouting doet en welke skils je hebt geleerd. Laat hierbij zien dat je weet welke technieken er komen kijken bij het filmen en waar je op moet letten wat betreft belichting, geluid en cameraopstelling. Zoek bijpassende muziek bij je film en monteer dit tot een goed geheel.

Laat je film zien aan je ploeg of troep en plaats hem op sociale media en / of de website.

• Smartphone of camera om video’s op te nemen
  • Materialen voor typische scoutingactiviteiten zoals pioniertouw, pionierpalen, een tent, keukenmateriaal enz.

Zorg dat de scouts in kleine groepjes aan het werk gaan.

• Laat de scouts vooraf in kleine groepjes bedenken wat ze willen gaan demonstreren. Maak ook een simpel draaiboek zodat je weet wat je wilt filmen en in welke volgorde.
  • Let bij het maken van een video op zaken als belichting, geluid en duidelijkheid. Is je activiteit goed zichtbaar, kunnen we horen wat je vertelt en snappen we je uitleg? Maak meerdere takes als het niet goed lukt.
  • Deze opdracht is te gebruiken voor het insigne Ariest.
Lees 861 keer Laatst aangepast op maandag, 25 mei 2020 19:27