zondag, 01 december 2019 15:50

Party & Co met Rainbowtintje

Door seksuele- en genderdiversiteit subtiel in je spel te laten voorkomen, laat je zien dat het volkomen normaal is.

Het spel Party & Co kun je gemakkelijk in een regenboogtintje spelen. Je hebt spellen zoals tekenen, open vragen en verboden woord. Je jeugdleden kan je bijvoorbeeld een regenboog laten tekenen, de pride laten omschrijven als verboden woord of de vraag stellen welk land als eerste een opengesteld huwelijk voor stellen van gelijk geslacht kreeg. Je kan je Party & Co spel helemaal in rainbowthema doen, maar je zou natuurlijk ook een paar vragen erin kunnen doen. Dat heeft ook zo zijn voordelen, want door het subtiel in je spel te laten voorkomen, laat je zien dat het volkomen normaal is.

Party & Co heeft ook uitbeelden als spel. Hier moet je wel een beetje mee oppassen. Stel dat iemand de opdracht krijgt om een homo uit te beelden, dan zullen dat al snel stereotypes worden, hoewel het jeugdlid daar anders misschien niet eens over na zou denken. Zo versterken die stereotypes en dat is natuurlijk niet wat je wil.

Party & Co

Wees er alert op dat jeugdleden respectvol blijven.

Lees 1425 keer Laatst aangepast op maandag, 13 januari 2020 10:44