zondag, 17 november 2019 14:44

Blij met je ei

Een familie band opbouwen met een eigen bedachte familielid.

Iedere scout krijgt een eigen ei. Deze geven ze een eigen naam en gaan ze versieren als een nieuw familie lid. Vervolgens mogen ze een achtergrond bedenken. Fictioneel of non-fictie kan allebei. Maar denk daarbij aan waar het ei vandaan komt, welk land komt je ei vandaan. Waarom is het ei bij jouw familie gekomen, gevlucht of ouders overleden of te veel kinderen om te onderhouden, achtergelaten of bedenk zelf wat leukers. Bedenk ook wat het ei voor hobby’s heeft, gaat hij naar de gym, doet het ei aan dagelijks shoppen of is hij een gamer in zijn vrije tijd. Werk het leven van je ei zo ver mogelijk uit, de mogelijkheden zijn ei-ndeloos.

Nadat het ei helemaal is uitgewerkt, stellen de scouts hun ei aan elkaar voor en delen ze ideeën wat hun ei nu allemaal is, misschien dat ze details zijn vergeten zoals favoriete kleur of familie leden hebben / hadden.

Nadat elk ei eindelijk echt is uitgewerkt is het de bedoeling dat de scouts hun ei mee nemen de hele week. Deze gaat mee naar huis, school. En krijgen bij elke gebeurtenis een kleine vlog of blog. Hierbij film / schrijf je wat het ei allemaal mee maakt en deel je het ei z’n verhaal. Breid het uit naar een eigen Instagram / YouTube / Sociaal media op en zorg er voor dat elkaars eieren elkaar volgen! Vergeet ook niet de eieren hun hobby’s / activiteiten, deze moeten uiteraard ook gevolgd worden door de week heen.

De week er op komen alle eieren weer bij elkaar en eindigt het familie projectje. Je kunt nu elkaar blogs aan elkaar delen, foto’s en video’s samen terug kijken en ieder ei zijn verhaal delen. Wat hebben ze geleerd op school, wat hebben ze mee gemaakt en nog belangrijker, hebben ze de week overleeft bij hun nieuwe ouder.

• Een ei per jeugdlid
  • Versier materiaal om je ei mee te versieren
  • Watten / papier om ei veilig te houden
Lees 2322 keer Laatst aangepast op zaterdag, 18 april 2020 11:08