Wat zijn roverscouts? Speel de roverscoutsgame!

(1 Stem)

Wat is eigenlijk de spelvisie van de speltak roverscouts?

De afgelopen jaren is er hard gewerkt aan het vernieuwen van het spelaanbod voor alle speltakken, met als nieuwste aanwinst de Roverscoutsgids. Het roverscoutsprogramma is voor veel groepen nog nieuw. Om dit nieuwe programma onder de aandacht te brengen van groepen, is er een introductiespel gemaakt: de roverscoutsgame. De roverscoutsgame neemt je mee door het nieuwe roverscoutsprogramma met de drie fases: Proloog, Traject en Epiloog. En als je het spel speelt, krijg je de Roverscoutsgids gratis!

Het spel bestaat uit een speldoek van 1,5 bij 1,5 meter met verschillende opdrachten en uitdagingen en is speciaal voor groepen ontwikkeld. Het spel kan zowel met een kleine als met een grote groep gespeeld worden en gaat in op het nieuwe programma en op de dagelijkse stampraktijk. Het spel is geschikt voor verschillende doelgroepen: de oudste explorers, de huidige stamleden of het groepsbestuur om ze ervan te overtuigen een roverscouts speltak in de groep op te richten.

Regel vooraf het echte roverscoutsspel. Er zijn 12 roverscoutsspellen die in Nederland rond ‘reizen’.

Kijk op: https://www.scouting.nl/scoutingspel/roverscouts/roverscoutsgame en vraag het roverscoutsspel aan.

• Bij het spel is een korte lijst gegeven van benodigd materiaal (welke veelal in en rond het clubhuis te vinden is).

• Heb je geen tijd om het hele spel te regelen, speel dan alleen de Proloog!
Lees 2303 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 12:39