Monumentenzoektocht

(1 Stem)

De welpen leren over monumenten, welke zijn er en waar zijn ze voor?

De welpen krijgen een boekje met daarin allerhande foto's. Deze foto's leiden de welpen langs verscheidene posten. Elke post waar de welpen komen, staat een themafiguur met een monument. Dit themafiguur (liefst passend bij het betreffende monument) vertelt dan iets over het monument, en heeft een spelletje wat bij het monument past. Het is het leukste als er monumenten gebruikt worden die passen bij de geschiedenis van jullie Scoutinggroep of woonplaats, dan is het voor de welpen namelijk erg mooi herkenbaar!

Wat moet er voorbereid worden:

• Er moeten monumenten gemaakt worden. Die kan je in 3D doen, dan kost het veel tijd, of je kan posters/foto's gebruiken, dan kost het wat minder tijd.
  • Er moeten themafiguren geregeld worden en hun kleding moet geregeld worden. Vraag bijvoorbeeld eens bij de explorers of roverscouts of ze jullie kunnen helpen.
  • Er moeten spelletjes bedacht worden die bij de betreffende monumenten passen.
  • Er moet een fotoroute uitgezet worden en de routeboekjes moeten gemaakt worden (1 per nest).

• Monumenten (3D of posters).
  • Themakleding.
  • Materiaal voor spelletjes.
  • Fotoroute.
  • Boekjes.