Lokaal bestuur op bezoek

Nodig het lokale bestuur in je gemeente eens uit om te discussiëren.

Wie is er bij jullie gemeente eigenlijk verantwoordelijk voor het jongerenbeleid? Welke wethouders zitten er in het gemeentebestuur en welke partijen zijn er eigenlijk actief in jullie gemeente? Deze politiek actieve mensen staan vaak open om te overleggen, nodig ze eens uit in je clubhuis! Verzin een goede reden (lokale jongerenpolitiek, etcetera) en ga met ze in discussie in je eigen clubhuis. Kan de wethouder niet, kijk dan of er andere lokale bestuurders zitten (raadsleden) of iemand van de lokale fracties die geïnteresseerd is.

Als je iemand gaat uitnodigen zorg dan wel dat alles goed is voorbereid. Zorg dat je lokaal is opgeruimd, dat je vooraf weet waar je het over wilt hebben.

• Voornamelijk een opgeruimde ruimte om de lokale bestuurders te ontvangen.
  • Wellicht iets van koffie/thee en een koekje.

• Bereid je goed voor en bedenk goed wat je wilt bespreken.
  • Betrek de lokale pers bij de actie (vergeet niet met das op de foto te staan).
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 16 Vrede, veiligheid en rechtvaardigheid.

• Informeer altijd je groeps-/stichtingsbestuur dat je dit gaat doen! Vaak hebben ze al contact met mensen bij de gemeente en vinden ze het fijn als ze vooraf op de hoogte zijn dat jullie dit gaan doen!

Aanvullende informatie

Lees 2784 keer Laatst aangepast op zondag, 02 oktober 2022 13:28
Meer in deze categorie: « Levend bingo Oog van de meester »