Dutch survival

(1 Stem)

Leer de natuur van Nederland kennen tijdens een survival.

Roverscouts zijn niet bang om een flinke klus aan te pakken. Organiseer een Dutch survival voor of met je regio en nodig daarvoor andere roverscouts of jongeren in dezelfde leeftijd uit. Een middag, avond of weekend. Jullie mogen het zeggen. Zet een lekkere zware survivaltocht uit met typische Hollandse natuurelementen en opdrachten. Bijvoorbeeld leef als een eekhoorn: verzamel zoveel mogelijk beukennoten onderweg of bouw een overnachtingsplek in een boom. Schrijf zoveel mogelijk namen van bomen op die in Nederland voorkomen. Steek een echte Hollandse waterweg over met alternatief vervoer en zing Ik hou van Holland! Ach, jullie kunnen vast veel spannender activiteiten bedenken.

Goed werk heeft tijd nodig. Plan een aantal opkomsten om de survival goed voor te bereiden.

• Dat wat jullie bedacht hebben.

• Vraag bij jouw regio naar het regiospelmap voor roverscouts, deze staat vol met handige tips waar je rekening mee moet houden bij het organiseren van een regioactiviteit.
Lees 2669 keer Laatst aangepast op woensdag, 30 augustus 2023 17:03
Meer in deze categorie: (Assistent) Ploegleiderstraining »