zondag, 14 april 2024 16:22

Slaapzak challenge

Je brengt met zijn allen 24 uur door in je slaapzak.

Je brengt 24 uur door in je slaapzak. Dit doe je met je afdeling.  Dit houdt niet in dat je niets kan doen. Het is juist de uitdaging om zo veel mogelijk te doen ondanks dat je in je slaapzak bent.

Daarmee wordt het gebruikt van toilet, wassen en omkleden al een uitdaging. Maar dan hebben jullie nog geen verdere activiteiten bedacht die je doet.  Natuurlijk horen eten voorbereiden, eten koken en nuttigen horen daarbij. De activiteiten kunnen naast een uitdaging ook hilarisch zijn.

Een beetje explorerafdeling doet deze activiteit wanneer ze aan het kamperen zijn. Een clubgebouw geeft weer andere mogelijkheden. Afspraken maak je in principe als afdeling met elkaar. Zorg wel dat de uitdaging blijft.

Denk aan:

• Hoeveel van je lichaam moet minimaal in je slaapzak zijn.
  • Activiteiten waarbij je minuten kan verdienen om een paar minuten uit je slaapzak te mogen (bijvoorbeeld om naar toilet te gaan.
  • Je werkt met kaartjes/dobbelsteen waarop staat tot hoeveel van je lichaam in de slaapzak moet zijn/rits open mag zijn.
  • Bedenk van te voren met elkaar activiteiten die je kunt gaan doen. Samenwerkingsactiviteiten of teamspellen zijn hierbij uitdagend.

Voor 24 uur in de slaapzak heb je het volgende nodig:

• Ieder zijn eigen slaapzak.
  • Boodschappen voor diverse maaltijden.
  • Kookgerei
  • Kampeermateriaal.
  • Materiaal die je nodig hebt om de afspraken duidelijk te maken. (dobbelstenen/kaartjes)
  • Materiaal voor de betreffende activiteiten die je gaat doen.

Let op: De activiteiten moeten wel op een veilige manier uitgevoerd kunnen worden! zo is vuur met de ylon stof van een slaapzak niet heel verstandig

Aanvullende informatie

Lees 30 keer Laatst aangepast op zaterdag, 20 juli 2024 10:28