zondag, 14 april 2024 14:36

Toegangspoort pionieren

Het maken van een toegangspoort voor een kamplocatie of andere scouting lokatie

Pionieren is het maken van bouwwerken en objecten van pionierpalen en pioniertouw met behulp van sjorringen. Het is een onderdeel van het schiemanswerk. Pioniers waren vroeger legereenheden die bruggen sloegen en kampementen opzetten. Dit werd in het oerwoud vaak gedaan met niet meer dan palen en touwwerk. Bij Scouting zijn de populairste objecten, waaronder een toegangspoort die bij de ingang van je scouting terrein of kamplocatie kan toepassen.

Stap 1:

Zoek op internet naar voorbeelden van toegangspoorten en kies met je groep er een mooie uit

Stap 2:

Maak samen een miniatuur versie om de juiste lengtes van palen te bepalen, deze kan als show model je lokaal neer gezet worden

Stap 3:

Pionier het object in real live grote. Bijvoorbeeld voor het scouting terrein, je kamp terrein of activiteiten veld van open dag

• pionier hout
  • pionier touw
  • minipionier set

Voor veiligheid kijk op het informatieblad Pionieren.

Aanvullende informatie

Lees 60 keer Laatst aangepast op zondag, 04 augustus 2024 10:15
Meer in deze categorie: « Peddeldans (Waterspel) Handjesmuur »