zondag, 14 april 2024 14:27

Het grote Clubhuis Escaperoom

gezellige bezig zijn om te ontsnappen uit je eigen clubhuis

Je clubhuis word op slot gedaan maar je bent de sleutel kwijt, Door middel van leuke opdrachten die je zelf bedenkt kan je hints vinden om de sleutel en/of code achterhalen en de vrijheid tegemoet lopen. Of draai het om: inscape het clubhuis: versprijdt alle opdrachten rond het clubhuis en probeer het clubhuis in te komen.

Voor een exptra demencie: maak de escape room voor de gehele groep. Elke speltak een andere puzzelreeks om uiteindelijk de toegangscode te krijgen om het clubhuis in te komen.

Verdeel de groep in subgroepjes. Elk groepje maakt een puzzelreeks voor 1 cijfer van het slot. Bij een slot met 4 cijfers dus 4 subgroepjes.

Als alle puzzelreeksen klaar zijn wordt (door 1 persoon) het cijfesclop ingesteld en lost iedereen de puzzelreeksen van de andere teams op om uit het clubhuis te ontsnappen.

Afhankelijk van de opdrachten die je bedenkt kunnen materialen variëren.

Verschilt en is afhankelijk van de opdrachten die jullie gaan uitvoeren

• Kijk voor een stappenplan hier
  • Zorg voor leuke aankleding en werken in thema is vaak leuker. Onderschat storytelling niet! Iedere escape room heeft een thema en verhaal nodig. Dat spreekt tot de verbeelding, zeker bij kinderen! Wees creatief: je kan een introverhaaltje maken en de opdrachten introduceren met een stukje verhaal wat steeds verder gaat.
  • Daarnaast is het leuk om de opdrachten/puzzels 'aan te kleden' of op te maken in het thema.
  • Voor als je als speltak de escaperoom maakt voor jongere speltakken: Spelenderwijs leren is effectief: als jouw escape room een educatieve insteek heeft, leren de jeugdleden tijdens het spelen van het spel. Soms is een escape room een handig middel om lastige materie onder de knie te krijgen. Dit komt omdat het plezier van het spelen van de escape room voorop staat.
  • Bij maken voor de jongere speltakken geldt de regen: speel niet teveel escapers, zorg ervoor dat er niet teveel kids meepuzzelen of genoeg puzzels hebd dat ze naast elkaar kunnen puzzelen. Dat zorgt op den duur alleen maar voor irritatie, terwijl je wil dat ze goed samenwerken. 4 kinderen is vaak een prima aantal.
  • Tip kaartjes: je kan speciale kaartjes maken voor wanneer de jeugdleden een tip/hint willen. Je kan ervoor kiezen om een beperkt aantal te geven (niet meer dan 5 aanwijzingen) of juist onbeperkt.
  • Tijdsdruk: denk je dat de kids het aankunnen? Werk dan met een timer of kookwekker om extra tijdsdruk aan het spel toe te voegen.

Aanvullende informatie

Lees 56 keer Laatst aangepast op zondag, 04 augustus 2024 11:05
Meer in deze categorie: « Peddeldans (Waterspel) Handjesmuur »