vrijdag, 08 juli 2022 12:07

Creatief dassengebruik

Laat je creativiteit de vrije loop en bedenk wat je allemaal nog meer kan doen met je scoutingdas.

Een scoutingdas hangt normaal gesproken om je nek. Soms wordt ie wel eens gebruikt als blindoek, en er wordt wel eens beweerd dat je er een mitella van kan maken, maar daar blijft het vaak wel bij. Maar er zijn nog zo veel meer dingen die je er mee kan doen! Gekke dingen, handige dingen, cretieve dingen, grappige dingen, ect.!

Welke andere gebruiken van dassen kan jij nog meer bedenken? Schrijf ze samen met je nest of ploeg op en kijk welk groepje er na 5 minuten de meeste heeft verzonnen. Niets is te gek!

Voer vervolgens er ook een paar leuke uit. Plaats deze op social media.

• Papier met stiften of markers
  • Dassen

• Als leiding kan je helpen met het brainstormen. Geef eventueel al een paar gekke voorbeelden om te toon te zetten.
  • Zorg dat ook de stillere jeugdleden aan het woord komen en iedereen dus input kan leveren. Zo voelt niemand zich buitengesloten en kom je sneller met veel creatieve ideëen.
  • Op 1 augustus is het World Scout Scarf Day (http://www.scoutscarfday.com/). Het is leuk om deze activiteit rond deze datum te doen.

Aanvullende informatie

Lees 681 keer Laatst aangepast op vrijdag, 08 juli 2022 12:10