maandag, 07 februari 2022 20:11

Opkomst internationaal uitgewisseld

Contact zoeken met scoutinggroepen in het buitenland.

Scouting zit niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. Voor jeugdleden is het erg leuk om te zien hoe scouts in het Buitenland scouting beleven.

Zoek als groep / speltak contact met scouts in het buitenland. Dit kan bijvoorbeeld via de Facebook pagina 1st Facebook Penpals of World Scouts. Wissel samen een programma uit. De ene week voer jij het het programma uit van de groep in het buitenland. De keer daarna doen zij jullie programma.

Praat samen met de buitenlandse groep over jullie ervaringen.

• PC met internet verbinding
  • Contact met een buitenlandse groep via bijvoorbeeld mail, Skype en dergelijke

Wees tolerant tegenover andere culturen die misschien andere gebruiken en meningen hebben. Ga respectvol met elkaar om.

• Spreek met elkaar goed de uitvoerende-details af, zoals hoe lang de acitiviteit mag duren, waar het gehouden worden en voor hoeveel personen. Zo zorg je ervoor dat het programma past bij de mogelijkheden van de andere groep.
  • Het kan leuk zijn om een activiteit te kiezen die wat zegt over de cutuur van Nederland of over de cultuur van jullie groep. Hebben wij spellen die hier heel gewoon en populair zijn die ze daar niet kennen en misschien zelfs gek vinden?
  • Maak foto's of filmpjes van het uitvoeren van de activiteit van de andere groep zodat jullie deze na afloop met elkaar kunnen delen.
  • Als het heeft bevallen, wat houd jullie ervan dit niet jaarlijks te doen met dezelfde of andere scoutinggroepen?
Lees 773 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 februari 2022 00:26