zaterdag, 16 januari 2021 15:49

7 wereldwonderen in coördinaten

Hoe zit het nu precies met die coördinaten, waar is dat op gebaseerd? Via een youtube filmpje introduceer je de geografische coördinaten bij de scouts vervolgens gaan de scouts zelf aan de slag met het vinden van een aantal coördinaten.

De Scouts ontvangen voor de opkomst een puzzelblad. Open vervolgens via Teams / Zoom  etcetera een PowerPoint presentatie en toon de 7 coördinaten. Van iedere coördinaat dienen ze bij de 1 opdracht de omschrijving in te vullen van het "gebouw" en bij de 2 opdracht het land. Uiteindelijk komen dan alle 7 wereldwonderen naar voren.

Vervolgens maken de scouts de puzzel af en mailen ze deze via de chat naar de leiding, wie heeft de oplossing als eerst? Na de coördinaten zijn ook de 7 wereldwonderen opgenomen in de presentatie.

Aanvullende informatie

Lees 1910 keer Laatst aangepast op zondag, 19 maart 2023 15:26
Meer in deze categorie: « Halloween Restaurant Online kwartet »

2 reacties

• Reactielink Robin Bastiaan maandag, 05 april 2021 17:52 Geplaatst door Robin Bastiaan

Helaas zijn de bijlagen weggevallen tijdens het uploaden van dit spel. Heb je dit spel gedaan en zou je je eigengemaakte bijlagen ze willen delen? Stuur ze dan naar het email adres van de activiteitenbank en wij zetten ze bij dit spel. Alvast bedankt namens iedereen!

Rapporteren
  • Reactielink dinsdag, 19 januari 2021 21:01 Geplaatst door Maartje Windt

Hoi we willen graag deze activiteit doen maar de bijlages missen. Is er een manier om deze te krijgen?

Rapporteren