woensdag, 10 mei 2017 13:10

Rij 'm d'r in

Een sport en spel waarbij de techniek en bouwen en behendigheid centraal staat

Vraag een week voor de opkomst of leden nog oude skateboards of skelters in de schuur hebben staan. Als het 1 en ander verzameld is zorg dan dat er groepjes gevormd worden. Ieder groepje bedenkt en maakt een voertuig met onderdelen die over een plank gereden kan worden. Het leukst is natuurlijk dat de plank over een sloot ligt met aan het einde een bel. Ja kan ook een parcours doen over een plank die op een grasveld ligt met wat kussen aan de zijkanten. Tijdens de wedstrijd de tijd opnemen en het snelste groepje die bij de bel is wint. Daarnaast kun je een originaliteitsprijs uit voor het mooist gepimpte voertuig uitdelen.

• Skateborden of skelters
  • Stopwatch
  • Bel met trekkoord
  • Eventueel karton en verf om het voertuig op te pimpen