Bouw je eigen spookhuis

Maak voor een andere speltak in het kader van bijvoorbeeld Halloween een spookhuis van je clubgebouw.

Maak een ‘Halloween’ route door je clubgebouw, zorg voor duistere hoekjes, lichtflitsen, rare geluiden en enge gebeurtenissen.
Maak het extra spannend door verkleed en met smink op onverwacht tevoorschijn te komen.
Nodig een jongere speltak van je eigen groep of de explorers of stam in de regio uit om door het spookhuis heen te lopen en maak het lekker griezelige avond van.

Het grootste gedeelte van de activiteit is de voorbereiding zelf. Zorg wel dat je genoeg matriaal hebt.

Nodig zijn:

• ketchup
  • verkleedkleren
  • smink
  • doeken e.d. om 'gangen' te maken in het gebouw
  • extra atributen zoals, rookmachines, blacklights en/of flitslichten

Tips algemeen

• Ga eens langs bij de lokale feestwinkel, meestal hebben die rond halloween leuk speelgoed.
  • Maak ook gebruik van je omgeving, een rondje door het bos kan altijd helpen om het extra spannend te maken.
  • Maak gebruik van griezel opdrachten zoals: vind de vleermuis. Hierdoor zijn mensen gefocust en eerder aan het schrikken te krijgen.
  • Kijk voor griezeltips eens bij de activiteit: spooktocht

• Let op de brandveiligheid, zorg dat het licht makkelijk weer aankan als het donker wordt en dat nooduitgangen vindbaar blijven.

Lees 4019 keer Laatst aangepast op woensdag, 11 september 2019 12:06
Meer in deze categorie: « Herfst bingo Hulp voor bange Steven »