zondag, 19 april 2020 12:52

Help moeders

Naast dat je iets leuks doet voor jouw eigen moeder zijn er natuurlijk een veel moeders die wel wat extra hulp kunnen gebruiken.

1 op de 9 kinderen in Nederland groeit op in armoede. In grote steden is dat soms zelfs 1 op de 4 kinderen. Jaarlijks worden wel 19.000 baby’s onder de armoedegrens geboren. Dat zijn maar liefst 50 baby’s per dag! De roverscouts vinden dat elk kind recht heeft op een goede start.

De stichting Babyspullen zamelen landelijk gebruikte en nieuwe babyspullen in en maken daar babystartpakketten van. Deze pakketten verstrekken we via diverse instanties gratis aan (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben.

Verzamel binnen jouw groep of in jouw wijk babyspullen, zoals babykleertjes (vooral maat 92 / 98) maar ook dingen als verschoningskussens, de kleinste luiers enzovoort (Je kunt hier ook een ruilspel voor maken) Zorg dat de spullen bij de organisatie terecht komen. Zo maak je ook andere moeders blij.

Geen materiaal nodig

Lees 985 keer Laatst aangepast op woensdag, 22 april 2020 12:10