vrijdag, 10 april 2020 14:56

Scouting daagt je uit: doe de challenge!

Doe zo veel mogelijk geslaagde uitdagingen tijdens de JOTA tegen een andere groep

Verzamel zo veel mogelijk uitdagingen die uitgevoerd kunnen worden. Hoe meer geslaagde uitdagingen hoe beter.

• The nekkie flip challenge: hang je das om je voet, 'flip' hem omhoog en vang hem zodanig op dat hij om je nek zit.
  • The oreo challenge: leg een oreo op je voorhoofd en verplaats hem zodanig dat hij in je mond komt.
  • Beschuitfluit challenge: stop een beschuit in je mond en ga dan zo snel mogelijk fluiten
  • Baby voeding challenge: eet een potje met baby voeding (en raad wat het is)
  • Label loze blikken challenge: een een blikje waarvan de labels af zijn gehaald (kan dus ook kattenvoer zijn)
  • Smoothie challenge: Stel vragen aan elkaar. Heb je de vraag fout, dan pak je een papiertje met een cijfer daarop. Elk cijfertje staat voor een ander product. Aan het einde moet je de producten bij elkaar doen en het mixen en opdrinken
  • The ice bucket challenge: durf een bak / emmer met ijsklontjes + koud water over jezelf heen leeg te gooien
  • Ballon Challenge: Ballon hooghouden eerst met 2 ballonnen, daarna 3, dan 4 enz.
  • Druiven opvangen: Je hebt een bakje met druiven en probeert ze op te gooien en dan te vangen. Wie dat als meeste lukt die wint.
  • T-shirt challenge: Doe zo veel mogelijk t-shirts aan
  • Accent challenge: Probeer een accent na de doen en de ander probeert te raden welke je heb gedaa
  • Imitatie challenge: Probeer iemand na de doen en de ander probeert te raden wie je nadoet.
  • What’s in my mouth: Doe een blinddoekt om. De ander pakt iets te eten en stopt het in je mond. Je moet proberen te raden door middel van proeven wat het is
  • Duct tape challenge Maak iets dat werkt van duct tap of Tape iemand vast die zo snel mogelijk los moet komen
  • Backwards words: Probeer een zin te zeggen achterstevoren. Met een app kan je controleren of je het goed heb gedaan.
  • Songteksten challenge: De een zet een liedje aan en stopt op een punt. De ander moet raden hoe te tekst verder gaat met 2 á 3 zinnen.
  • Cotton ball challenge: Zet een kom op je hoofd en een kom voor je. De kom voor je vul je met katoenen balletjes. Die katoenen balletjes probeer je in je kom boven je te doen. Je kan het moeilijker maken door een blinddoek op te doen of aan de andere kant van de tafel te lopen.
  • A vs B challenge: Je krijgt een A en een B product voor je. Je krijgt een blinddoek om en je probeert te raden welken het A product is (merk) en het B product (namaak).
  • Elastieken challenge: Bedenk een vraag is de vraag fout met je met een elastiek schieten op een blote arm.
  • Raad de intro song: De een zoekt meerdere intro songs en laat daarvan de eerste paar seconde horen. De ander probeert aan de hand van die paar seconde te raden om welke intro het gaat.
  • Over te datum: Je hebt beide een aantal producten. Het is vaak behoorlijk lastig om de datum te vinden wanneer die over datum is, dus moet je zo snel mogelijk die datum zien te vinden.
  • Speech Jammer: Je leest beide een tekst voor met een koptelefoon op. Op internet vind je een website waar je, jezelf terug kan horen na een aantal seconde. Dat is dus flink irritant voorlezen
  • Frikandellen challenge: Probeer zo veel mogelijk frikandellen te eten
  • Telephone tag: Verzin opdrachten die je moet uitvoeren tijdens een telefoon gesprek en schrijf het op een blaadje. Bel om de beurt een random nummer en probeer zo veel mogelijk opdrachten uit te voeren.
  • Yoga challenge: Probeer zo veel mogelijk Yoga standen uit te voeren in je eentje of met z’n tweeën.
  • Gebarentaal challenge: Zoek op internet naar gebarentalen. De andere moet raden wat die gebarentaal betekend als je het voordoet.
  • Voeten challenge: Probeer zo veel mogelijk opdrachten uit te voeren met je voeten, zoals je naam schrijven.
  • Speed draw: Teken binnen een x-aantal seconde wat de andere voor draagt
  • Wie zou eerder: Verzin een aantal stellingen met de vraag wie zou er eerder. Je kan dan een bordje pakken met jou naam en de naam van de ander en je draait het bordje om met de naam naar de camera die je denkt dat de stelling eerder zou doen.

Duo challenges:

• Not my arms challenge: Ga met z’n 2en in een groot t-shirt zitten. De handen van de achterste gaan door de mouwen en probeert de dagelijkse behoefden bij de ander, zoals tandenpoetsen en broodsmeren.
  • Opmaak challenge: 1 persoon maakt de andere persoon op
  • Dammen met zoenen: Je kent vast wel het bordspel dammen. Dit kan je ook doen met zwarte en witte zoenen.
  • Blind make-up: De een probeert de ander op te maken met een blinddoek op. Wie dat het beste lukt die wint

• Uitdagingen en hun materialen
  • Film camera (bijvoorbeeld op telefoon) om bewijsmateriaal vast te leggen

Denk na over hoe snel iets moet gebeuren: het is bijvoorbeeld niet de bedoeling dat iemand stikt door verslikking bij te snel eten