Dennenappelgolf

Leuke herfstactiviteit.

De hele wolven familie is vandaag bij elkaar voor de familie dag. Akela, Raksha, Broer en Vader Wolf: iedereen is er en heeft zich verzameld op de vlakte. Ook Mowgli is van de partij en is benieuwd welk spel er dit keer gedaan gaat worden. Raksha neemt het woord en neemt de hele familie mee naar bosrand. Hier vertelt ze dat er teams gemaakt moeten worden, waarna elk team gaat golfen.

Bij het spelen van een potje golf komt er bij de meeste de gedachte op van grote grasvelden met gemaaid gras met ergens in de verte een vlaggetje van de plek waar het balletje heen moet. Bij minigolf denken we aan een stuk of 18 holes waarbij we het balletje via bijna onmogelijke hoeken over naar een gaatje in het beton moet. Bij boerengolf spelen we in een boerenwei (liefst inclusief de koeien) met een club in de vorm van een klomp aan een stok en een voetbal in plaats van een klein golfballetje. Bij dennenappelgolf is het principe niet anders. De dennenappel word het balletje, holletjes bij boomstronken is de hole en de club pionieren we van een lange en een korte stok.

Uitzoeken welke holletjes voor hole kunnen dienen en deze markeren.

• Bos.
  • Lint om de hole te markeren.
Lees 3163 keer Laatst aangepast op vrijdag, 11 december 2020 17:35