zondag, 17 november 2019 11:27

Caroling voor het goede doel

Geld binnenhalen met je groep door middel van liedjes zingen en langs deuren gaan. Samenwerken is hierbij erg belangrijk en je kan zo wat meer doen voor je groep.

Dit is afgeleid van het Amerikaanse langs de deuren en dan kerstliedjes te zingen en daar een vergoeding voor te ontvangen.

Alle jungle dieren zijn in een goed humeur en lopen te fluiten, neurien en te zingen. Wat klinkt dat mooi bij de Guha grotten! Na samen meerdere liedjes te hebben ingestudeerd gaan de welpen langs alle inwoners van Haveli Bij elke deur gaan ze met hun nest of met de hele horde. liedjes zingen. Voor het zingen van deze liedjes vragen ze geld om aan het goede doel te geven.

Kies samen met de welpen aan welk goed doe ze het geld willen schenken. bijvoorbeeld de voedselbank, kika of doe een wens stichting. Hoe beter het doel bij de jeugdleden aansluit hoe gemotiveerder de welpen zijn om hiervoor geld op te halen.

Ga na de activiteit met de welpen het geld afleveren bij het goede doel.

Kerstliedjes en kerstkleding.

• Zorg er wel voor dat je leuke kerstmutsen hebt en dat de kinderen warm zijn aangekleed.
  • Zorg dat er een leiding meegaat en overzicht kan houden op de groep.

• Mocht je dit niet bij kerst willen doen dan kan je de liedjes ombouwen naar halloween / sint maarten / sinterklaas / scoutingliedjes en kan je het hele jaar door!
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 1 Einde aan armoede.
Lees 1716 keer Laatst aangepast op vrijdag, 29 oktober 2021 10:52