Veilig en gezond: EHBH

Scouts zich bewust laten worden van hun veiligheid bij hikes en wat te doen bij kleine ongelukjes.

Laat per ploeg de scouts een toneelstukje of film maken, waarin ze laten zien wat ze doen om veiligheid in het verkeer tijdens een hike te waarborgen. Spreek dit na afloop met elkaar door en maak eventueel een soort verkeersreglement over hoe je te gedragen tijdens hikes en hang dit op in het troeplokaal. Daarna geef je als staf instructie omtrent EHBH: eerste hulp bij hikes. Denk hierbij aan verzwikkingen, verstuikingen, blaren, etc. Wat doe je als scout hieraan als je dit overkomt tijdens een hike? Eventueel zou je voor dit gedeelte ook iemand van een EHBO-vereniging kunnen laten komen. Dit maakt het wel een stukje officiëler.

2 uur: vooral het EHBH gedeelte voorbereiden kost tijd.

• Filmcamera.
  • EHBO-materiaal.
  • Groot vel papier.
  • Stiften.

• Zorg er als staf voor dat je zelf alles goed op een rijtje hebt omtrent de veiligheid, zodat je weet welke punten je wil bespreken.
  • Zorg voor de juiste EHBO-instructie.
  • Kijk eens op Eerste Hulp Bij Hikes voor 'noodgevallen' routetechniek leren lopen.
Lees 2357 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 december 2020 14:46