vrijdag, 11 oktober 2019 17:21

Eieren gooien in kano's (Waterspel)

Proberen zover mogelijk met de kano's uit elkaar te komen liggen, zonder dat het ei breekt als het overgegooid wordt.

Oe is erg beschermend tegen over zijn eieren Hij wil niet dat ze et water aanraken totdat ze uitgekomen zijn.

Twee kano's liggen tegenover elkaar. De achterste peddelt. De voorste moet proberen het ei te vangen, als de andere kano het aangooit.

Als het ei niet kapot is, gaan de kano's verder uit elkaar liggen. Dit gaat door tot het ei kapot is.

Uiteraard mag de achterste wel peddelen als het ei wordt gegooid om het goed te kunnen vangen.

• Per 2 personen een kano
  • Rustig vaarwater
  • Eieren
  • Eventueel oude blouses of schorten

• Denk aan overige watergebruikers
  • Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland

• Wellicht leuk voor overvliegers?!
Lees 913 keer Laatst aangepast op donderdag, 21 oktober 2021 16:42