Natuurlijk de goede weg

Kennis van de natuur op doen door middel van een quizroute met vragen over de natuur.

De scouts gaan een quizroute lopen. In plaats van standaard vragenkrijgen de scouts vragen over de natuur. Elke vraag heeft (afhankelijk van de mogelijkheden onderweg) een A, B of C antwoord. De scouts moeten kiezen voor de juiste optie voor de juiste route. De vragen zijn op te delen in verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld planten: Hierbij worden plaatjes van diverse bomen, struiken en planten getoond met de vraag hoe ze heten of welke vruchten er bij horen. Dieren: Hoe heet dit dier of hoe ziet de pootafdruk van dit dier er uit? Ook kunnen er algemenere natuur vragen gesteld worden zoals: in welk werelddeel komt dit dier voor?

Afhankelijk van de lengte van de tocht 30 min tot langer.

• Probeer drukke wegen te mijden!
Lees 3660 keer Laatst aangepast op zondag, 06 februari 2022 13:29