Discussie Angry Birds style

Discussies voeren op een creatieve en actieve wijze.

Het spel is gebaseerd op de digitale versie van het “Angry Birds” spel. Hier is een toevoeging aan gedaan om de roverscouts bepaalde stellingen te laten beantwoorden alvorens ze mogen participeren. Hierdoor is het tevens een informatieve opstelling. Bij deelname kiest men een Angry Bird uit een grote zak met Angry Birds. Hierop staat een nummer vermeld wat correspondeert met een stelling (verderop geformuleerd). Na het beantwoorden van deze stelling mag men de Angry Bird gebruiken om de diverse varkens in het veld weg te schieten. Wil men meerdere Angry Birds gebruiken om de diverse varkens weg te schieten, dan zal men meerdere stellingen moeten beantwoorden.

• Angry Birds ballen (speelgoedwinkel).
  • Materialen om de varkens op te plaatsen (hieronder vallen bijvoorbeeld: pallets, dozen, containers, kratten en/of andere materialen).
  • Twintig dozen of jerrycans (als stabiele basis voor de varkens).
  • Twintig prints van “Angry Birds varkens” (plaatjes van Google halen).
  • Afschietmechanisme (fietsband elastiek) alternatieve opstelling is een klein pionierbouwwerk met daartussenin fietsbanden (op de activietenbank staan verschillende constructies).

• Criteria van de stellingen zijn: Kort, maar krachtig en inhoudelijke betrekking tot explorers of overscouts.
  • Let erop dat als voor iedere bal een stelling geldt de tijd benodigd voor het afschieten van een bal niet in verhouding staat tot het (uitgebreid) beantwoorden van een stelling.

• Pas op dat je niet op elkaar 'schiet'.
Lees 2242 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 12:58