Miniatuurexpeditie

Creëer je ideale explorer of roverscout- kampterrein met onderbouwing.

Soms is het even lastig je precies voor te stellen hoe de expeditie er precies uit zal zien en wat dan het leukste is om te doen. Je moet immers veel regelen en overal aan denken, en dat terwijl je er nog niet bent geweest. En welke activiteiten willen we precies ondernemen? Daarom is het handig om hier op een visuele manier over te brainstormen met z'n allen. Het is dus de bedoeling om te brainstormen over de expeditie en deze zo levendig en visueel mogelijk te maken. Creativiteit wordt beloond!

Bouw zelf fysiek met playmobielpoppetjes, papier, hout, etc je ideale expeditie.

• Denk na waar je het liefst naartou zou gaan. Maak bijvoorbeeld een plattegrond.
  • Denk na wie wat gaat doen en hiervoor gebruik je poppetjes.
  • Denk na hoe je kampterrein eruit zou zien en richt het in het klein in.
  • Denk na over wat je gaat doen en geef het weer.

• Voor elk stamlid een playmobielpoppetje.
  • Touw.
  • Minipionier spul + hout.
  • Stof.
  • Zand.
  • Whiteboard.
  • Grote kaart.
  • Mobiel met camera of fototoestel.

• Het meest ultieme is natuurlijk om 'scenes' vooraf in het klein te maken en te kijken of je deze 'in het echt' komende zomer kan fotograferen (voor/na foto).
  • Vraag eventueel aan al je stamleden om zelf hun eigen playmobiel. poppetje te regelen. Met deze voorpret kunnen ze zichzelf 'customizen' en wordt iedereen alvast hyped voor de activiteit. Natuurlijk zorg je wel voor voldoende poppetjes voor iedereen als het voor sommigen niet lukt dit te regelen.
Lees 1652 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 12:56