De boer en zijn koe

Leren luisteren en vertrouwen opbouwen.

Thema introductie voor de bevers: Rebbel verzorgt gewonde dieren. Ze kan dat heel goed. Deze keer heeft iemand een koe bij haar gebracht. De koe is gelukkig niet erg gewond en het gaat al snel veel beter met de koe. Ze voelt zich wel thuis op het gras bij het huis van Bas Bos en Rebbel en loopt door de hele tuin en ook door een deel van het bos. Rebbel kan de koe soms niet vinden. Gelukkig roept de koe 'boe' en kan Rebbel op het geluid af gaan.

Thema introductie voor de welpen: De koe van Shanti staat in de wei bij het dorp Haveli. Shanti wil naar haar koe, maar het is heel donker en ze kunnen elkaar niet zien. Gelukkig roept de koe 'boe' en kan Shanti op het geluid af gaan.

Twee spelers worden geblinddoekt met een das. De ene is boer, de andere zijn koe. Ze staan op enige afstand van elkaar. De koe gaat zitten en roept eenmaal “boe”. De boer gaat op zoek naar zijn koe. Als de koe van plaats verandert, moet hij nog eens roepen. Het spel is afgelopen wanneer de boer de koe kan aantikken of wanneer er een afgesproken aantal minuten is verstreken.

• 2 blinddoeken of dassen.

• Je kan welpen ook in twee duo's tegen elkaar laten strijden. Welke boer heeft als eerste zijn koe gevonden? Laat beide boeren eerst een keer het geluid van hun eigen koe horen, zodat ze het kunnen herkennen.
  • Om het uitdagender voor scouts te maken heb je meerdere koeien tegelijkertijd.

• Let op struikelgevaar.
  • Als je er een wedstrijdje van maakt, laat de twee boeren dan van elkaar af lopen om botsingen te voorkomen.
Lees 5071 keer Laatst aangepast op maandag, 24 mei 2021 16:58
Meer in deze categorie: « Vlindernet Ooievaarsgevecht »