De ene kip is de andere niet!

Scouts laten ervaren dat een kip niet zomaar een beest is, maar dat er heel veel verschillende soorten zijn. En dat de term "kip" een aanduiding is voor een hele groep, zoals dat ook geld voor vele andere soorten dieren.

Je kunt deze activiteit op verschillende manieren doen:

1. Welke ploeg fotografeert zoveel mogelijk verschillende rassen kippen? Je kunt hierbij de suggestie geven wat mogelijke plaatsen zijn waar ze evt. kippen kunnen vinden. Laat ze daarna opzoeken welk ras iedere kip is. Je kunt er een soort wedstrijd van maken als je dat wilt: voor ieder gefotografeerd ras een punt en voor ieder goede rasnaam bij de juiste foto ook een punt. Welke ploeg scoort het best?
  2. Zorg voor foto's van verschillende rassen kippen. De uitdaging aan de ploegen is: zorg voor foto's van de rassen die je hen laat zien. Wie scoort de meeste foto's?

Voor het maken van de foto's kun je gebruik maken van camera's, maar natuurlijk ook van mobiele telefoons.

• Camera's of mobiele telefoons met camera.
  • Plaatjes van verschillende kippenrassen.
  • Boeken of naslagwerk van kippenrassen of een computer met internet.

• Je stuurt de ploegen op pad, met of zonder iemand van de leiding. Leg nogmaals nadruk op veiligheid in het algemeen en veiligheid in het verkeer.
Lees 1976 keer Laatst aangepast op vrijdag, 04 december 2020 10:00